پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

استاد حوزه علمیه قم: تبلیغ بدون مطالعه و پژوهش اثرگذار نخواهد بود – پایگاه اطلاع رسانی آیت الله عباسی خراسانی

استاد حوزه علمیه قم: تبلیغ بدون مطالعه و پژوهش اثرگذار نخواهد بود

دی 21, 1401

بجنورد- استاد حوزه علمیه قم گفت: مطالعه و پژوهش دو اصل مهم در تبلیغ است ازاین‌رو باید مبلغ هرلحظه بر علم خود افزوده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله هادی عباسی ظهر چهارشنبه در همایش بصیرتی طلایه‌داران تبلیغ اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه امروز در حال تحول است ضرورت دارد مبلغ بامطالعه فراوان و علمی به‌روز بر روی منبر بنشیند.

آیت‌الله عباسی افزود: روحانی موفق با تبیین و شیوه‌های مختلف بیان، مسیر راه هدایت را برای مردم باز می‌کند.

وی بابیان اینکه انبیاء الهی با شیوه گفتمان دین اسلام را تبلیغ کردند، تصریح کرد: روحانیون نیز با تبعیت از روش ائمه اطهار (ع) در منبر و مساجد تبلیغ کنند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: ضرورت دارد مبلغان برای ایام محرم کتاب مقتل را تهیه و در کنار دیگر سخنان خود برای مردم بازگو کنند.

آیت‌الله عباسی تبلیغ چهره به چهره را بهترین شیوه اعلام کرد و افزود: وقتی مردم پای منبر بنشینند به‌خوبی گوش فرا می‌دهند به‌ویژه در ایام محرم که استقبال بیشتر است.

وی بابیان اینکه در ایام محرم نیاز به موضوع شناسی و تبیین اهداف حرکتی ولی داریم گفت: حسن النظام و احسن الکلام یک مبلغ عبور برای مردم است.

وی همچنین بابیان اینکه ولایت استمرار نوبت و رسالت است، اظهار کرد: اگر تمام عمر برای داشتن ولی که به‌عنوان چراغ هدایت است سجده شکر گذاریم بازهم کم است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انسان نتواند در درون با نفس خود مبارزه کند در برون نیز نمی‌تواند با شیاطین مقابله کند.

آیت‌الله عباسی بابیان اینکه تقوا مرتبه نیست بلکه مراتب است گفت: اگر تقوا رعایت شود به‌جایی می‌رسیم که تحقق و تخلق پیدا می‌کنیم.

Share on print
Share on email
Share on odnoklassniki
موسسه باران حکمت

موسسه باران حکمت

دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله هادی عباسی خراسانی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.